Yeryüzü ile Konusma Sanati

flora

Dogadan ve dolayısıyla kendimizden ne kadar uzaklasmıs olduğumuzu toprak ananın kucağında bir kaç gün geçirince daha iyi anliyor insan.  Ama gerçekten topraga agaca ve toprakla agaçla canla bütünleşmiş canlara dokununca bir baska hal geliyor insana.  Duyuları açılıyor sanki yükseklerde olunca, Tanrı, Allah, Evren de gökyüzünde diye öğretildiği için belki kendini daha yakın hissediyor insan varoluşa, yükseliyor sanki. Tatillerde de genellikle betonun içinde betonlastirilmış sahil kasabalarinda, kalabalıkların içinde oluyoruz.  Tamamen doğayla belki de hiç vakit geçirmediğimi tamamen doganın bir parçasi olamadigimi Flora Akdeniz Bahçesi’de Ayşe ve Selahattin’le kucaklastiktan sonra an be an anlamaya basliyorum. Selahattin le Ayşe’nin dogaya dönüş hikayeleri çok güzel ve çok cesur. Su an yaşadıkları yerde beton hiçbir şey yok, tamamen doganın içindesin. Minimum teknoloji, geceleri isik sadece ay ve yildizlar.  Eskilerin neden magaralarda daglarda aylar yillar geçirdiklerini şimdi daha iyi anlıyorum öyle bir hal ki aydınlanmama az kaldı:))

Sonra sohbet muhabbet sevginin en derininin katildigi Ayşe’nin yemekleri derken bir kitapla tanıştım. Ayşe editörlüğünü yapmış ve ne kadar etkiledi beni bazi yerlerini defalarca okudum.

Yeryüzü ile Konuşma Sanatı. Şu gördüğümüz toprakla suyla bitkilerle kalpten iletişim kurabileceğimizi anlatan şahane bir kitap. Ah ben neden bu kitapla daha önce tanismadim dedirten cinsten. Okurken bazı yerleri 5-6 kere tekrar tekrar okuyorum, hatirliyorum özümü. Üstelik bunları bir keçiboynuzu ağacının altında serin serin püfür püfür yapıyorum. Söyleselerdi bir keçiboynuzu ağacıyla kardeş olduğumu farkedecegimi  inanmazdin daha önceleri:))

Yeryüzü ile Konusma sanatı kitabini edinir edinmez özetleyeceğim ama ilgi duyuyorsanız bu konulara alin okuyun içinde kaybolun, hatta yapabiliyorsanız dağlarda uzak koylarda herşeyden uzakta yapın bunu.

Kitabın arka kapağından…

“Gerçeğin salınarak yüzdüğü kutsal nehrin sularında bir yolculuğa ne dersiniz? Bu geziyi kalp ile yapıyoruz. Kendinizi nehrin akışına bırakırsanız, okuyacaklarınız sizi okyanusa ulaştıracak. Kalp, yolu biliyor; rahat olun. Bu kitabın dünyasında taşlar ve kuşlar, ağaçlar ve yönler, hastalık ve ölüm, varoluş ve denge VAR. Her şey kutsal ve bir bütünün parçası. Bu varoluş içinde, bir çocuğun büyüyüp olgunlaşması, yaşlanıp bilge olması ne ifade eder? Bilgi bilgeliğe nasıl dönüşür? Birlikte yeterince zaman geçirir, onunla bir yoldaşlık ilişkisi kurarsanız bir bitki sizinle konuşur mu? Konuşmakla kalmayıp şarkılar ve dualar da öğretir mi? Şifasını anlatır mı? Peki ya Yeryüzü, acısını paylaşır mı sizinle? İnsanın İyiliği için, kendini usulca toplayıcısının ellerine teslim eden bitkiden öğreneceğimiz çok şey var.”

Kendimi Flora da  bulmam Ayşe ye Selehattin e sarılmam ağaçların altında uyumam Yeryüzü ile iletişimimin artması, bitkilerle kardeş olduğumuzu hatırlamam ve Yeryüzü ile Konuşma Sanatını kucağımda bulmam bir anda oldu. Sonra oldukça bakir bir yer olan Çıralı bile bana doğadan ayrışmış gözüktü.

Flora da anı yaşamamak için çok çaba harcaman gerekiyor buna da çok vaktin olmuyor:) Şahane sohbetler, güzel yaşanmışlıklar, istediğin an tekbaşınalıklar hep burda bu güzel dağın tepesindeki yuvada. Yuvanın doğa olduğunu doğaya dönmek olduğunu anladım bir kez daha. Ve ne kadar az şeye ihtiyacımız olduğunu. Vazgeçtikçe nasıl özgürleştiğimizi.

Artık adalarıma bir ada daha eklendi, ilk fırsatta ve her fırsatta yine Flora da ya da Flora ya  benzeyen başka cennetlerde olacağım ve umarım bende böyle bir cennet yaratacağım en yakın zamanda.

Ve bu da flora da dinlediğim ve beni oralara götüren müzik:)

http://www.olymposflora.com/bizkimiz.htm

https://www.facebook.com/flora-akdeniz-bah%C3%A7esi-111490021391/?fref=ts

Bir Cevap Yazın

